Kritika a pochvaly diela


Napriek komerčnému úspechu piesne " We Are the World " prijal protichodné recenzie od novinárov, hudobných kritikov a verejnosti po jeho vydaní. Americký novinár Greil Marcus mal pocit, že pieseň znie ako Pepsi džingel. On napísal , " ... neustále sa opakuje " Je to voľba , ktorú robíte " spája to s Pepsi a jej ochrannou známkou. Marcus dodal,  " We Are the World " hovorí menej o Etiópii, ako to robí Pepsi. Niektorí etiópsky jednotlivci budú žiť o niečo dlhšie, než by tomu bolo, keby Pepsi dostane slogan z jej reklamnou kampaňou spievaný zadarmo Rayom Charlesom, Stevom Wonderom, Brucom Springsteenom, a všetkými ostatnými. "Autor Reebee Garofalo súhlasil, a vyjadril názor, že link " Šetríme naše vlastné životy " bol " odporný prvok pôžikárstva".


V kontraste, Stephen Holden z The New York Times pochválil frázu " Je to voľba, ktorú robíte, Šetríme naše vlastné životy." Holden vyjadril , že pieseň bola " umelecký triumf , ktorý presahuje jeho oficiálny charakter ". Je  potrebné poznamenať, že tvrdil, že vokály na " We Are the World " sa " rafinovane prelínajú " a zdôraznil jedinečnosť každého speváka. Holden dospel k záveru , že " We Are the World " bol " jednoduchá , výrečná balada " a " plne súhlasil z vyhlásením, že by pieseň znela dobre, aj keby to nenaspievali takéto hviezdy.

Podľa hudobného kritika Bruce Springsteena, " We Are the World " bol nie široko prijímaný v rockovej hudbe. Autor ukázal , že pieseň bola " opovrhovaná " za toto: " rocková doska , kritika politík, ktoré vytvorili hlad, a spôsob, ako zistiť, prečo sa vyskytuje hladomor.“  Marsh povedal, že on cíti, že niektoré z kritík sú pravdivé, zatiaľ čo iné kritiky boli podľa neho hlúpe. Tvrdil , že napriek sentimentalite piesne : " Sme Svet " bola to rozsiahla pop udalosť
s vážnym politickým podtextom .